PROCES- en PROJECTmanagement

Het 5e Huis biedt projectleiding en procesbegeleiding bij interdisciplinaire projecten.

Projectleiding met Veldvisie

Sommige projecten vragen om meer dan planning en coördinatie. Ze vragen om iemand die de lijnen leest vóórdat ze getrokken zijn. Iemand die structuur schept én ruimte laat voor wat er wil ontstaan.

Ik werk op het snijvlak van inhoud, context en cultuur – met precisie, humor en een goed getraind gevoel voor timing. Als projectleider ben ik niet alleen uitvoerder, maar ook veldlezer, koersbewaker en klankbord.

Of het nu gaat om het schakelen tussen beleid en praktijk, het begeleiden van een transitie of het realiseren van een ambitieus programma:
ik zorg dat de energie blijft stromen, de doelen helder blijven en de mensen ertoe doen.

Wat ik breng?
Verbeeldingskracht zonder vaagheid. Structuur zonder starheid. En leiderschap zonder lawaai.
—-

KUNSTFUSIE
(vanaf seizoen 2022 – 2023 )
Een van mijn meest impactvolle projecten is KunstFusie: een interdisciplinair programma dat ik ontwierp én leidde vanaf de eerste vonk tot de overdraagbare methodiek. Hieronder lees je wat mijn rol precies inhield — en hoe ik strategie, artistiek leiderschap en onderwijskracht met elkaar heb verbonden.

• Artistiek leiderschap • Ontwerp en overdracht van een nieuw interdisciplinair kunsteducatief programma voor het basisonderwijs in Voorne aan Zee.

Als autonoom artistiek leider en inhoudelijk ontwerper ben ik sinds seizoen 2022/2023 verantwoordelijk voor de totstandkoming van KunstFusie — een interdisciplinair kunsteducatief programma, speciaal ontwikkeld op verzoek van de scholengroep EduMare, in samenwerking met Stichting Kunst & Cultuur BRES (Brielle).

KunstFusie is gestoeld op een unieke methodiek waarin twee kunstdisciplines — zoals dans en beeldende kunst, of theater en muziek — op een vernieuwende manier worden samengebracht. Het programma daagt leerlingen uit om over de grenzen van hun eigen expressievormen heen te werken, en stimuleert creativiteit, samenwerking en betekenisvol reflecteren.

Mijn rol als creatieve motor binnen dit programma omvatte:

het volledige inhoudelijke en conceptuele ontwerp van de methodiek;

▪︎ het ontwikkelen van lesformats en trainingsmateriaal die aansluiten bij de belevingswereld van het (jonge) kind;

▪︎ het begeleiden van kunstenaars en onderwijsprofessionals in de uitvoering én hun eigen professionele ontwikkeling;

▪︎ het waarborgen van de artistieke en pedagogische samenhang;

▪︎ en het strategisch implementeren van KunstFusie in uiteenlopende schoolcontexten en -doelgroepen (bijvoorbeeld het speciaal onderwijs).

De unieke impact van KunstFusie wordt breed erkend — zowel binnen het onderwijs als in het culturele veld — en zijn direct verbonden aan de ‘signature trademark’ van ons Productiehuis.
—–

Samen werken aan een project met meer zeggingskracht?
Neem contact op voor een verkennend gesprek.